Procedura AML

Zaktualizowano: 15/04/2024 10:17 

W konsekwencji ustawy z 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 971; ost.zm. Dz.U. z 2021 r. poz. 815; dalej: ) każde biuro rachunkowe świadczące usługi w zakresie prowadzenia ksiąg podatkowych w ramach swojej firmy ma wdrożyć – podobnie jak robią to banki, firmy inwestycyjne czy ubezpieczeniowe – odpowiednie procesy i dokumentację w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.

Wewnętrzna Procedura AML dla Śląskiej Akademii Nauki i Rozwoju Sp. z o.o.

Cel: Zapewnienie zgodności z przepisami dotyczącymi przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu oraz minimalizacja ryzyka związanego z możliwymi nielegalnymi działaniami finansowymi.
  1. Identyfikacja Klienta: Przed nawiązaniem jakiejkolwiek relacji biznesowej z klientem, należy przeprowadzić dokładną identyfikację. W przypadku klientów podejrzanych o ryzyko prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu, należy przeprowadzić dodatkową analizę i zbierać więcej informacji, w tym źródło ich funduszy. Standardowa weryfikacja tożsamości klienta powinna obejmować sprawdzenie dokumentów tożsamości, takich jak:
    • dowód osobisty (lub paszport),
    • numer identyfikacji podatkowej. 
    • rejestrację firmy w KRS lub CEIDG,
    • statut (w przypadku NGO), 
    • inne  dokumenty rejestracyjne jeśli specyfika tego wymaga (koncesja itp.).
  2. Monitorowanie Transakcji: Regularnie monitorujemy wszystkie transakcje prowadzone w imieniu klientów w celu wykrycia potencjalnych nieprawidłowości. Zwracamy uwagę na transakcje o dużej wartości, niezwykłe lub niezgodne z normalnym wzorcem działalności klienta. W przypadku podejrzenia nielegalnej działalności finansowej, niezwłocznie zgłaszamy to odpowiednim organom regulacyjnym.
  3. Edukacja Personelu: Pracownicy biura rachunkowego powinni być regularnie szkoleni w zakresie procedur AML oraz aktualnych przepisów i zagrożeń związanych z praniem pieniędzy i finansowaniem terroryzmu. Mają dostęp do aktualnych materiałów szkoleniowych i informacji dotyczących AML.
  4. Zachowanie Dokumentacji: Wszystkie informacje dotyczące klientów, transakcji oraz procesów identyfikacji powinny być starannie udokumentowane i przechowywane zgodnie z obowiązującymi przepisami. Dokumentacja powinna być łatwo dostępna dla wewnętrznych audytorów oraz organów regulacyjnych w przypadku kontroli.
  5. Raportowanie i Współpraca z Organami Regulacyjnymi: W przypadku podejrzenia nieprawidłowości lub nielegalnej działalności finansowej, należy niezwłocznie zgłosić to odpowiednim organom regulacyjnym. Współpracujemy z organami regulacyjnymi i udzielamy im wszelkich potrzebnych informacji w celu dochodzenia i przeciwdziałania nielegalnym działaniom finansowym.
  6. Okresowa Ocena Procedur: Regularnie przeglądamy procedury AML i dostosowujemy je do zmieniających się przepisów oraz nowych zagrożeń związanych z praniem pieniędzy i finansowaniem terroryzmu. Dokonujemy oceny ryzyka i dostosowujemy procedury w oparciu o identyfikowane zagrożenia.
  7. Odpowiedzialność Zarządu: Zarząd biura rachunkowego ponosi ostateczną odpowiedzialność za zgodność z przepisami AML oraz skuteczność wdrażanych procedur. Zarząd aktywnie wspiera wysiłki w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu.
Zakończenie: Wszyscy współpracownicy pracownicy biura rachunkowego Śląska Akademia Nauki i Rozwoju Sp. z o.o. zobowiązani są do przestrzegania tej wewnętrznej procedury AML. Zapewnienie zgodności z przepisami oraz ochrona przed potencjalnymi zagrożeniami są kluczowymi priorytetami dla naszej działalności.

Śląski Klaster Księgowych

Wszystkie hasła serwisu

2021 2022 2023 2024 2025 2026 801 aktywa aktywa obrotowe NGO algorytm amortyzacja art. 113 auto w firmie B+R badanie profilaktyczne BHP Centrum Integracji Społecznej Cieszyn CIS CIT CIT8 CRBR czas pracy darowizna deklaracje US delegacja dieta dodatek działalność nieodpłatna działalność nierejestrowana działalność odpłatna dzierżawa e-deklaracje e-urząd ebook eKRS ekwiwalent etyka zawodowa FA(3) faktura RR fakura Franczyza FSeF fundacja Cieszyn Fundacje fundusz założycielski fundusz złaożycielski Grupy VAT GRV Halerz XV w. historia idzdokadr innowacje jak dekretować jdg JednoosoboweKsięgi jednostki lokalne jednostki małe JPK JPK_VAT JST kadry i płace kapitalizacja kapitał własny KAS kasa fiskalna kody kody JPK kody pokrewieństwa kody zus konta bankowe KRS KSeF księgi księgowość dla fundacji KUP kursy i szkolenia kwota wolna limit limity lipiec 2024 lista płac luty mały ZUS marża MCU Mennicza minimalna stawka godzinowa MMŚP najem NGO nievatowiec no non-profit non-profit Cieszyn o sobie odprawa paliwo paragon PCC PEFRON pełna rachunkowość PFRON Pit Pit-28 PKD PKPiR PKWiU plan kont płaca minimalna płatnik ZUS płące poddzierżawa podnajem podstawa podział zysku Polska Strefa Inwestycji pożyczka pożyczka socjalna pożytku publicznego praca w nocy pracownicy młodociani prawo autorskie profil zaufany przelewy przychody PSI rachunki i finanse raty rejestr rejestr firm rejestracja w KRS reklama ryczałt S24 schematy księgowe spadek split payment społka z o.o. spółka komandytowo-akcyjna Spółka z o.o. spółki z o.o. non profit sprawdzanie podatników sprawozdanie finansowe spzredaż stawki VAT stopień niepełnosprawności Stowarzyszenia SWIFT Środek Trwały środki pieniężne TAXI teczka osobowa uczniowie udziałowiec ulga dla młodych ulga na start ulgi umiarkowany umowa pożyczki umowa zlecenia UoR UPL-1 uprawnienia KSeF urlop Ustawa o VAT VAT watowiec ważne daty współczynnik ekwiwalentu urlopowego wyjazd służbowy wymiar wynagrodzenia wzorcowy plan kont załacznik 6 załącznik nr 6 do uor zarząd zasady ogólne zasiłek chorobowy Zastaw ZAW-FA ZCNA zestawy ZFŚP zmaina w KRS zmiana biura rachunkowego ZUS ZWUA zysk