Rezygnacja z PPK musi zostać złożona w formie pisemnej i musi zawierać własnoręczny podpis pracownika rezygnującego z udziału. Wypełnioną deklarację pracownik musi przekazać swojemu pracodawcy.
Okres ważności oświadczenia o rezygnacji wynosi 4 lata, tak więc co 4 lata, w terminie do ostatniego dnia lutego danego roku pracodawca ma obowiązek poinformowania pracownika o ponownym dokonywaniu wpłat na rzecz PPK.
Uczestnik PPK może zrezygnować z dokonywania wpłat do PPK na podstawie deklaracji złożonej podmiotowi zatrudniającemu w formie pisemnej. O złożeniu deklaracji, podmiot zatrudniający niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni od dnia złożenia deklaracji, informuje wybraną instytucję finansową. Deklaracja zawiera:
- dane dotyczące podmiotu zatrudniającego i uczestnika PPK
- oświadczenie uczestnika PPK o posiadaniu przez niego wiedzy o konsekwencjach jej złożenia.
Źródła:
- Ustawa o pracowniczych planach kapitałowych (Dz.U. z 2018 r. poz. 2215 t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1342)
0 komentarzy:
Prześlij komentarz